CORE TRAINING ISTDP

Profesjonalne szkolenie w podejściu ISTDP dla psychoterapeutów

CORE TRAINING

 

core training instytut ISTDP

Szkolenie akredytowane przez ISTDP Institute w Waszyngtonie i rekomendowane przez Jona Fredericksona.

Termin i miejsce

Czwarta edycja CORE TRAINING organizowana przez Instytut ISTDP w Warszawie rozpocznie się w pod koniec 2024 roku. Szkolenie trwać będzie 3 lata. W każdym roku odbędzie się 6 dwudniowych zjazdów.

Zajęcia w ramach zjazdów będą się odbywały w piątki w godz. 11-19 oraz w soboty w godz. 10-18 z godzinną przerwą lunchową. W trakcie zjazdu  student odbędzie godzinną superwizję, w ciągu 3 lat szkolenia łącznie 12 superwizji.

Program szkolenia jest zgodny z międzynarodowym modelem szkolenia Institute for ISTDP Training w Waszyngtonie. 

Prowadzący: Leszek Jaworski

 

Informacje organizacyjne

Po ukończeniu CORE TRAININGU student otrzyma Certyfikat Washington Institute upoważniający do pracy w podejściu ISTDP.

Grupa szkoleniowa będzie liczyła 6-10 osób.

Koszt szkolenia:
28.800 zł (możliwość rozłożenia na 32 raty po 900 zł)

W ramach CORE TRAININGU orgaznizowanego przez Instytut ISTDP, Jon Frederickson poprowadzi jeden dzień szkoleniowy dla studentów wszystkich polskich kursów Core Training.

Czwarta edycja szkolenia Core w Instytucie ISTDP w Warszawie rozpocznie się zjazdem w dniach 6-7 grudnia 2024 roku

Terminy pierwszych zjazdów w ramach czwartej edycji Core Training ISTDP:

6-7 grudnia 2024
28 lutego -1 marca 2025
25-26 kwietnia 2025
27-28 czerwca 2025

Miejsce szkolenia

Instytut ISTDP, Warszawa, ul. Kasprzaka 29C lok. 88

Program CORE TRAINING

PIERWSZY ROK
  1. Uczenie pacjentów obserwacji wzrostu lęku tak by nie lekceważyli swoich napięć i zaangażowali się w poznanie źródeł tych napięć – wprowadzenie pacjenta w rozumienie trójkąta konfliktu.
  2. Rozwijanie myślenia klinicznego poprzez precyzyjne rozpoznawanie jaki mechanizm obronny stosuje pacjent i ćwiczenia interwencji dla danego mechanizmu obronnego
  3. Utrzymywanie skutecznego fokusu terapeutycznego.
  4. Radzenie sobie z wysokim lękiem u pacjenta w chwili rozpoczęcia terapii. Rozpoznanie, jakie działają projekcje, przeniesienia.
  5. Rozpoznawanie systemu oporu u pacjenta: izolacja afektu, represja, projekcja/rozszczepienie
  6. Rozwijanie umiejętności elastycznego dobierania tempa interwencji i presji w zależności od zdolności tolerancji uczuć u pacjenta, poziomu lęku i specyficznych dla niego mechanizmów obronnych.
  7. Rozwój zestawu interwencji w przypadku pacjentów unikających współpracy i bliskości emocjonalnej.
  8. Rozwój umiejętności radzenia sobie z pacjentami pasywnymi, rozpoznanie poziomu funkcjonowania ego by właściwie dobrać sposób interweniowania.
  9. Zapraszanie pacjenta do dzielenia się uczuciami i reakcjami wobec terapeuty, które pozwolą rozpoznać sposób regulacji lęku oraz specyficzne dla tego pacjenta mechanizmy obronne utrudniające satysfakcjonujące relacje w jego życiu.
  10. Rozpoznawanie kruchości ego u pacjentów, odpowiedni dobór interwencji w zależności od specyfiki obron i poziomu lęku u tych pacjentów.
  11. Identyfikacja i klaryfikacja obron.
  12. Podstawy pracy z pacjentami projektująco-rozszczpiającymi. Stosowanie presji służącej uzyskaniu świadomości rozszczepienia bądź zawracania projekcji do wewnątrz. Regulacja lęku u pacjentów projektujących z niskim poziomem funkcjonowania ego
DRUGI ROK
  1. Mobilizacja woli pacjenta i motywowanie pacjenta do intensywniejszego zaangażowania się w terapię poprzez przypominanie pozytywnego celu terapii.
  2. Technika restrukturyzacji lęku u pacjentów zrównujących terapeutę z obiektem z przeszłości.
  3. Praca z pacjentami używającymi mechanizmu ataku na Ja w trakcie sesji i przeniesienie uwagi na funkcję tej obrony w relacji terapeutycznej (praca w wierzchołku trójkąta osób: Pacjent-Terapeuta)
  4. Praca z pacjentami projektującymi: umiejętność rozpoznawania u terapeuty identyfikacji projekcyjnej lub przeciwprzeniesienia pozwalające zrozumieć powody utknięć w terapii
  5. Zastosowanie formatu stopniowanego, różny sposób interweniowania i tempa pracy w zależności od poziomu ego i sposobu regulacji lęku u pacjenta.
  6. Specyfika pracy ISTDP w leczeniu zaburzeń typu borderline.
  7. Praca z pacjentem zidentyfikowanym z Super Ego.
  8. Praca z mechanizmem obronnym projekcji woli, uczenie się postawy nie podejmującej odpowiedzialności przez terapeutę tak by stworzyć przestrzeń by pacjent zaczął brać odpowiedzialność za zaangażowanie w terapię oraz by w nim rozgrywał się konflikt wewnątrzpsychiczny między częścią pragnącą wyleczenia a częścią oporującą.
  9. Technika pracy z pacjentem stosującym mechanizm obronny dostosowania się, podporządkowywania się. Ćwiczenie takiej postawy terapeutycznej, która zablokuje ten mechanizm i zaprosi pacjenta do bycia w równorzędnej i odrębnej pozycji z terapeutą.
  10. Rozwój umiejętności decydowania, na którym wierzchołku trójkąta osób pracować z pacjentem (czy pracować w relacji P-T czy w relacji P- aktualne ważne relacje w życiu czy P- ważne obiekty z dzieciństwa
  11. Restrukturyzacja mechanizmów obronnych projekcji i rozszczepienia mająca na celu pomoc im w utrzymaniu wewnątrz, tego co wyprojektują na zewnątrz czy też utrzymaniu szczepionych aspektów, które do tej pory były rozszczepiane.
  12. Budowanie tolerancji złożonych mieszanych uczuć u pacjenta poprzez regulację lęku i restrukturyzację obron. Sposoby regulacji lęku u pacjenta w chwili przekroczenia progu tolerancji mieszanych uczuć.
  13. Rozumienie przeciwprzeniesienia, rozpoznawanie tolerancji uczuć u terapeuty i rozumienie, jakie terapeuta może stosować swoje specyficzne mechanizmy obronne w momencie budowania relacji z pacjentem.
TRZECI ROK
  1. Dezaktywacja projekcji Super Ego.
  2. Praca z omnipotentnym przeniesieniem i regresywnymi pragnieniami.
  3. Rozumienie powodów frustracji, zniechęcenia bądź nadmiernej aktywności terapeuty na sesji.
  4. Opór przeniesieniowy.
  5. Praca z mechanizmem idealizacji i dewaluacji w zależności od spektrum funkcjonowania ego pacjenta.
  6. Praca z pacjentem wysookoporującym w izolacji afektu.
  7. Metoda odzwierciedlania oporu u pacjentów, u których nastąpiła krystalizacja oporu.
  8. Droga do nieświadomości: presja zapraszająca nieświadome złożone uczucia przeniesieniowe do przełamania nieświadomego oporu.
  9. Technika pracy w momencie wizualizacji impulsu
  10. Praca z pacjentem zablokowanym pod murem bezradności, pasywności, niemożności – sposoby interweniowania i mobilizacji ego do przełamanie tej obrony. Rozróżnianie pacjentów, których deficyty ego rzeczywiście uniemożliwiają zaangażowanie się w pracę terapeutyczną (pacjenci z kruchym ego, psychotyczni, Borderline nisko funkcjonujący) od pacjentów wysokooporującyh by adekwatnie do poziomu funkcjonowania ego dobrać sposób interweniowania.
  11. Bracing – technika stosowania presji przy jednoczesnym omówieniem poznawczym tego, co nasila napięcie u pacjenta na sesji.
  12. Po wyłonieniu się nieświadomej winy, łączenie objawów pacjenta z nieświadomą karą.
  13. Kończenie pracy terapeutycznej.

Leszek Jaworski – prowadzący szkolenie

Leszek Jaworski

Leszek Jaworski

Założyciel Instytutu ISTDP oraz Ośrodka ISTDP, psychoterapeuta

Prowadzi psychoterapię indywidualną i grupową w podejściu ISTDP.

Nauczyciel i superwizor ISTDP, rekomendowany przez Instytut ISTDP w Waszyngtonie i Jona Fredericksona:

https://istdpinstitute.com/istdp-therapist-directory/#Poland

Certyfikowany psychoterapeuta:

– Europejskiego Stowarzyszenia Psychoterapii (od 2008),

– IEDTA – Psychoterapeuta ISTDP (od 2014).

– Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (od 2021),
LINK

W 2006 roku ukończył 4-letnie Studium Psychoterapii, 2-letnie Studium Terapii Rodzin oraz 2-letnie Studium Terapii Grupowej przy Laboratorium Psychoedukacji.

Od 2008 roku pracuje w podejściu ISTDP. Ukończył 2-letni kurs wstępny  a następnie 3-letni kurs zaawansowany metody ISTDP Core Training.

Od 2015 roku uczestniczy w Advanced Core Training ISTDP.

W 2023 roku ukończył pierwsze w Polsce certyfikowane 3-letnie Studium Nauczycielsko-Superwizorskie pod kierunkiem Jona Fredericksona

Od dziewięciu lat uczy i superwizuje psychoterapeutów w nurcie ISTDP, m.in. w ramach seminarium wstępnego metody ISTDP, Precore i Core Training.

 

 

Szkolenia
Nazwa Ośrodka Szkolącego Liczba godzin szkolenia Osoby szkolące Daty

Laboratorium Psychoedukacji Instytut Treningu i Psychoterapii – Warszawa

Studium Psychoterapii

2003-2006

 

1250h Zespół szkolący w ramach Studium Psychoterapii, m.in.: Zofia Milska-Wrzosińska, Dyrektor Laboratorium Psychoedukacji, Superwizor psychoterapii PTP

Laboratorium Psychoedukacji Instytut Treningu i Psychoterapii – Warszawa

Studium Psychoterapii Grupowej

2004-2006

 

185h Zespół szkolący w psychoterapii grupowej; dyrektor studium: Jerzy Dmuchowski, Superwizor psychoterapii PTP  

Laboratorium Psychoedukacji Instytut Treningu i Psychoterapii – Warszawa

Studium Terapii Rodzin

2004-2006

 

85h Zespół szkolący w psychoterapii grupowej; dyrektor studium: Andrzej Wiśniewski, Superwizor psychoterapii PTP

Internal Experiental Dynamic Therapy Association, LP

Kurs wstępny ISTDP

2008-2009

 

120h

Jossette ten Have de Labije, Jon Frederickson, Robert Neborsky, Ferrucio Osimo

(superwizorzy ISTDP)

Internal Experiental Dynamic Therapy Association, LP

Pre Core Training ISTDP

2009-2010

 

75h

Jossette ten Have de Labije, Jon Frederickson, Allan Abbas Ferruccio Osimo

(superwizorzy ISTDP)

Internal Experiental Dynamic Therapy Association, LP

Core Training ISTDP

2011-2014

 

252h Robert Neborsky, Jossette ten Have de Labije, Kees Cornelissen, Jon Frederickson, Allan Abbas (superwizorzy ISTDP)

Ośrodek Humanii, Laboratorium Psychoedukacji

I Stopień Szkolenia Psychoterapia oparta na mentalizacji

2015

 

23h

Henning Jordet

Superwizor MBT

ISTDP Institute w Waszyngtonie

Adavnced Core Training ISTDP

2016-obecnie

 

272h

Jon Frederickson,

Superwizor psychoterapii ISTDP

ISTDP Institute w Waszyngtonie

3-letni Kurs Nauczycielsko-Superwizorski ISTDP

2020-2023

 

120h

Jon Frederickson

Superwizor psychoterapii ISTDP

Doświadczenie

Okres zatrudnienia

Nazwa miejsca pracy

Rodzaj pracy

09/2003-06/2004

IV Oddział Mazowieckiego Centrum Neuropsychiatrii i Rehabilitacji dla Dzieci i Młodzieży w Zagórzu

Staż, współprowadzenie grupy psychoterapeutycznej, prowadzenie konsultacji i indywidualnych kontaktów wsparciowych

09/2004 – 05/2005

NSPL „PSYCHE”,

Oddział Ogólnopsychiatryczny

Płońsk, ul. Wiejska 13

Wolontariat, udział w zebraniach zespołu, współprowadzenie terapii grupowej i zajęciowej

06/2005 -08/2012

NSPL  „PSYCHE”,

Oddział Ogólnopsychiatryczny

Płońsk, ul. Wiejska 13

Psychoterapeuta, ½ etatu, staż –

Oddział Ogólnopsychiatryczny w Płońsku, udział w zebraniach zespołu Oddziału, prowadzenie dokumentacji

Prowadzenie psychoterapii indywidualnej i grupowej

09/2005- 12/2008

Laboratorium Psychoedukacji – Instytut Treningu i Psychoterapii

Ul. Katowicka 18

03-932 Warszawa

Staż, indywidualna i grupowa psychoterapia pacjentów z rozpoznaniem zaburzeń: nastroju, nerwicowych, osobowości i zachowania, prowadzenie zajęć dla studentów Studium Psychoterapii oraz Treningu Czujności

01/2009- 06/2021

Laboratorium Psychoedukacji – Instytut Treningu i Psychoterapii

Ul. Katowicka 18

03-932 Warszawa

Członek Zespołu Laboratorium Psychoedukacji,

indywidualna i grupowa ISTDP, psychoterapia pacjentów z rozpoznaniem zaburzeń: nastroju, nerwicowych, osobowości i zachowania,

prowadzenie zajęć dla studentów Studium Psychoterapii

2013 – 2016

Naukowe Towarzystwo Psychoterapii Psychodynamicznej

Komisja Rewizyjna

2015 – 2021

Polskie Stowarzyszenie Integracji Psychoterapii

Członek Zarządu PSIP

2016 – 2022

Sekcja ISTDP

Członek Zarządu Sekcji ISTDP

05/2019

Instytut Psychiatrii i Neurologii, Klinika Nerwic w Warszawie

staż

10/2018 – 06/2021

Ośrodek Humani

Prowadzenie zajęć dla studentów Zaawansowanej Szkoły Współczesnej Psychoterapii Psychodynamicznej

-6/2021 – obecnie

Ośrodek ISTDP Bez Lęku

Prowadzenie zespołu psychoterapeutów pracujących w modelu ISTDP, psychoterapia indywidualna ISTDP, psychoterapia grupowa ISTDP

6/2021 – obecnie

Instytut ISTDP w Warszawie

Szkolenia PRECORE i Core Training, superwizje, webinary online

Certyfikaty
  1. The European Certificate of Psychotherapy (wydany w lisopadzie 2008 r. przez EAP)
  2. ISTDP Certyfikat (wydany w 2014 r. przez EAIP)
  3. Certyfikat Psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (wydany w 2021 r.)
Superwizje

Imię i nazwisko superwizora

Miejsce/Adres

Okres

Liczba godzin superwizji

Zofia Milska-Wrzosińska

Superwizor psychoterapii PTP

Laboratorium Psychoedukacji, ul. Katowicka 18, Warszawa

2005-2021

770h

Alina Neugeabauer

Superwizor psychoterapii PTP

Laboratorium Psychoedukacji, ul. Katowicka 18, Warszawa

2007-2021

140h

Jerzy Dmuchowski  Superwizor psychoterapii PTP

Laboratorium Psychoedukacji, ul. Katowicka 18, Warszawa

2005-

2018

190h

Bogdan de Barbaro

Superwizor psychoterapii PTP

Laboratorium Psychoedukacji, ul. Katowicka 18, Warszawa

2010-2012

35h

Andrzej Wiśniewski

Superwizor psychoterapii PTP

Laboratorium Psychoedukacji, ul. Katowicka 18, Warszawa

2005-2011

40h

Jon Frederickson

Superwizor psychoterapii ISTDP

ISTDP Institute

w Waszyngtonie

 

2014-aktualnie

220h

Anna Siewierska

Superwizor psychoterapii PTP

Instytut Psychiatrii i Neurologii w Warszawie

2004-2005

35h

Patricia Coughlin

Superwizor psychoterapii ISTDP

ISTDP North East

2011-2014

42h

Allan Abbas

Superwizor psychoterapii ISTDP

Dep.Psychiatrii na Dalhasie University w Halifaxie

2012-2014

49h

Robert Neborsky

Superwizor psychoterapii ISTDP

profesor psychiatrii na UCSD School of Medicine

2012-204

29h

Kes Cornellissen

Superwizor psychoterapii ISTDP

Viersprong, National Centre for the Treatment of Personality Disorders

2011-2012

21h

Josette ten Have-de Labije

Superwizor psychoterapii ISTDP

Dutch Association for Short term Dynamic Psychotherapy

2010-2014

65h

Wiesława Łodej – Sobańska

Superwizor psychoterapii PTP

Instytut Rasztów

2009-2010

20h

Konferencje i seminaria

Konferencje, w których uczestniczyłem:

1.     Uniwersytet Warszawski: „Konferencja z udziałem Alice Miller”, 2001

2.     Konferencja Trzech Sekcji PTP: „Dylematy etyczne w pracy psychoterapeuty” 10/2005

3.     Konferencja Trzech Sekcji PTP: „Przywiązanie: od teorii do praktyki” 10/2006

4.     Konferencja Trzech Sekcji PTP: „Zaburzenia osobowości w praktyce klinicznej” 10/2007

5.     Polskie Towarzystwo Psychoterapii Psychodynamicznej „Rzeczywistość wewnętrzna i zewnętrzna” kwiecień 2008

6.     Laboratorium Psychoedukacji: „Konferencja z okazji XXX-lecia LP” 05/2008

7.     Polskie Towarzystwo Psychoterapii Psychodynamicznej: Diagnoza w Psychoterapii Psychodynamicznej” 06/2009

8.     PSIP: „Integracja w psychoterapii. Jak z niej korzystać?” 09/2010

9.     Konferencja Trzech Sekcji PTP: „Psychoterapia wobec nowych zjawisk społeczno-kulturowych” 10/2010

10.  Polskie Towarzystwo Psychoterapii Psychodynamicznej: „Problemy współczesnej psychoterapii” 09/2011

11.  Konferencja Trzech Sekcji PTP: „Osoba terapeuty. Relacja terapeutyczna” 10/2012

12.  Konferencja Trzech Sekcji PTP: „Granice Psychopatologii, granice psychoterapii”, 10/2013r.

13.  PSIP: „Integracja w psychoterapii. Skuteczność i ograniczenia” 06/2014

14.  „Psychoterapia i miłość romantyczna”. Naukowe Towarzystwo Psychoterapii Psychodynamicznej. 09/2014r.

15.  Klinika Psychiatrii UMB, Podlaska Konferencja Psychoterapeutyczna: „Psychodynamiczna diagnoza strukturalna i jej konsekwencje dla techniki leczenia” 11/2015

16.  „Rewolucja w psychoterapii. Nowe idee, badania i praktyka”. Naukowe Towarzystwo Psychoterapii Psychodynamicznej. 06/2016r.

17.  Konferencja Trzech Sekcji PTP: „Psychoterapia wobec fenomenu agresji we współczesnym świecie”. 10/2016r.

18.  Centrum ISTDP: „Droga do nieświadomości” 05/2017

19.  PSIP: „Integracja psychoterapii w dezintegrującym się świecie” 06/2017

20.  NTPP: „Regulacja emocji – wehikuł zmiany w psychoterapii”  04/2018

21.  Laboratorium Psychoedukacji : „Znękany świat – jak psychoterapia może nam pomóc? Nadzieje i iluzje” 08/2018

22.  Sentio Polski Instytut ISTDP „Uległość i opozycyjność w ujęciu ISTDP” 11/2018

23.  Laboratorium Psychoedukacji: Letnia Szkoła Psychoterapii 08/2019

24.  Instytut ISTDP Sentio „Poczucie winy jako centralny punkt w psychoterapii ISTDP” 11/2019

25.  Zastosowanie podejścia „Moment by moment” przy użyciu sekwencji „Interwencja-Odpowiedź”, dr Susan Hajkowski, dr Stephen Beller 11/2020

26.  PSIP: Integracja psychoterapii: badania, doświadczenia, perspektywy 06/2022 

Seminaria:

1.     Seminarium superwizyjne prof. Nancy McWilliams 08/2013

2.     Seminarium Zofii Milskiej-Wrzosińskiej 09/2014-06/2015 i 11/2018- 09/2019

3.     Seminarium Tobiasa Nordqvist: „Praca z trójjednym mózgiem – jak integrować myśli, uczucia i zachowania” 09/2019 PSIP

4.    Zaprzeczenie, seminarium Tobiasa Nordqvist, 2020

5.     Neurobiologia poczucia winy i jej aspekty psychorerapetyczne, Monica Urru on-line 2020

6.     Prezentacja pracy z pacjentem wysokooporującym w modelu ISTDP, Susan Hajkowski, Dr Stephen Buller on-line

7.     Zrozumieć traumę, Tobias Nordqvist 2020 on-line

8.     Praca z pacjentem z kruchym ego, Jon Frederickson 06/2021

9.     Praca z osobami ze spektrum kruchości, dr Allan Abbass 06/2022 on-line

10.  Praca z pacjentem wysokooporującym, Jon Frederickson on-line 06/2022

11.  Laboratorium Psychoedukacji: Rozumienie złożonych przyczyn cierpienia psychicznego – dr Patricia Coughlin 05/2022

12.  Pracja z osobami z PTSD, dr Allan Abbass 08/2022 on-line

13.  Siła tu i teraz w relacji terapeutycznej, dr Allan Abbas 08/2022 on-line

14.  Seminarium dwuletnie, dr Allan Abbass, praca z pacjentem z kruchym ego 2022/2023

Core Training podlega superwizji i opiece merytorycznej Jona Fredericksona.

Zapis na szkolenie

 

Osoby zainteresowane proszone są o wypełnienie formularza zgłoszeniowego znajdującego się pod poniższym przyciskiem:

Instytut ISTDP – kontakt

+48 505 605 625

ul. Kasprzaka 29C lok. 88, 01-234 Warszawa

instytutistdp@gmail.com